Wednesday 30 July 2008

New Stones


I have received the stones on Saturday from Precious Sparkle Beads.
I ordered most of my beads from this store, they have rare stones and variety of shapes, sizes...
I'm working on the graduation gifts for my friends who are graduating this October.
But I still need some STS wires before I can work on it.
Will order it soon.

很久没有和马来西亚的朋友联络了,希望他们都还好。
我自己也消失了一段时间,实在是很懒。
大概暑假的工作告一段落后,会有比较多的时间做些手工。
那时候,应该会较常更新了。

Sunday 27 July 2008

夜间远足



作者:恩田陆
译者:HIRAE
出版社:方智
出版日期:2007年04月25日






这个故事其实是满简单的,述说着一件事情的开始,过程和结束。随着步行祭的开始,学生心里的兴奋,积极,期待慢慢的在过程中变成埋怨,痛苦,到最后的不舍,心中的成就感。每一个情节都是恰到好处,让读者想陪伴着这一群学生继续走下去。同时,也让读者想一下自己到底在寻找什么,等待些什么。这个故事看似非常平淡,其实很有深意。读着读着就会和故事里的人物一些想法产生共鸣,“是啊!当学生时我也是这样的。”或者是“对,我也觉得是这样。”

之后,我在想我现在到底想要得到什么,期待什么呢?看著书中鲜明的人物,我突然觉得自己的人生很乏味。我一直以来只是以一个人,准切来说是以一个生物在活着。对人生,我想我不是很积极,也不会对未来有太多期待,对别人也不会投入太多感情,大概是很久才会发展成好友,我想是我很慢热还是被动?看着融身边有忍,贵子有美和子,虽然我也有几个好朋友,可是相聚的时间太少,所以谈心的机会也少。我想或许我可以问问身边的好友,这样我就知道我到底是个怎样的人了。

这是一本值得慢慢的,细细品味的一部作品。

Friday 4 July 2008

Summer Placement


I'm now working on the summer placement at Arrow Therapeutics near London Bridge.
A good environment to work at, and new experiences...

Being a little bit lazy in renewing the blog as I haven't made many jewellery and stamps.
But I made this pair yesterday, it's basic and simple, so didn't take much time.
I spend most of my spare times in reading novels written by an Japanese author, Onda Riku.
The books are in Chinese although I've learnt Japanese but it's very basic.

在新的工作环境中,基本上所有的同事都见过了,也学了不少新的经验。
尤其是在化学室里的技巧,这都是大学里所学不到的。
我的上司非常友善,也很健谈。
不过我不是很会表达,尤其是说英文的时候。
这也是一个练习英文的机会。

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails